2 Ocak 2008 Çarşamba

cikolata yapımı

Çikolata hakkında yazı yazmak hiç de planlarım arasında yoktu fakat çok sıkça ziyaret ettiğim çikolata fabrikası herhalde bunda çok önemli rol oynadı. Yine de itiraf etmeliyim hangi konu olursa olsun yazılarımı yazmadan önce yaptığım araştırmalar sırasında inanılmaz şeyler öğrendiğimi farkettim. Neyse fazla lafı uzatmadan kısa bir anımla çikolatalara dalıyorum.
Bir kaç sene önce yurtta aynı odada kaldığım arkadaşım Chris bedava software almıştı, işin ilginç olan yanı software'in bedava olması değil neden bedava alınmış olduğu idi. Chris İ-Mac'i için özel yazılmış bir desktop programı almak istediğinde, firmanın satış elemanından çok komik bir email gelmişti, emailde bu biraz önce bahsettiğim Amerikanin en ünlü ve eski çikolata üretim tesislerinden biri olduğu söylenen fabrikadan ufak bir paket çikolata karşılığında bedava program öneriyordu. Chris bana bunu söylediğinde inanmadim fakat bir paket çikolatayı gözlerimin önünde paketlediğini, gönderdiğini ve o programı kullandığını da malesef (mac kıskançlığı!) gördüm. Ne diyelim, bazen hayatta oluyor gariplikler işte.

Hiç yorum yok: